Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Det blir i år ännu mer resande för mig, frågan är ju om det finns en mening på att lägga de på Scandic eller istället lägga det någon annanstans. Vore intressant att veta vad dessa unika förmåner på Red level är. Svårt att avgöra när de inte vill dela med sig av den informationen. Kommer lägga ca 100-120 nätter i år.

Enligt mig är kupongen som uteblir på frinätter den största förändringen men men.
Kan bekräfta att tröskeln för RED är 85 nätter eller 350.000 poäng. Poängen med RED tycker jag handlar mer om att man är väldigt flexibel mot gästen med öskemål och är väl omhändertagen mer än att förmånerna är mycket bättre.

EDIT: Har föresten helt glömt nämna att det kommer en app (det var på tiden...) som lanseras på tisdag i samband med officiella övergången. Den kommer dock vara ganska begränsad till en början. På tisdag kommer alla hotell att ha ganska många event och aktiviteter (upp till varje hotell att styra eget)

Jag har passerat 85 nätter och har inte blivit uppgraderad till Red så det verkar inte stämma?

Verkar vara väldigt oklart vad som gäller. Passerade 85 nätter för ett tag sedan och har häller inte blivit uppgraderad till Red. Är det någon som sitter på info som inte framkommit än??

Fick info från en person som blivit uppgraderad till red att det endast är ca 1500 medlemmar som kommer ha den nivån samt att; det är ingen fråga om antal nätter utan på rekommendationsnivå. Man måste alltså bli rekommenderad av en annan red-level medlem för att uppnå till nivån enligt den här personen. Visar det sig att fler som uppnått nivån bekräftar detta och att så är fallet så kommer jag med största sannolikhet byta kedja rakt av.

Lasse6

Medlem
Fick info från en person som blivit uppgraderad till red att det endast är ca 1500 medlemmar som kommer ha den nivån samt att; det är ingen fråga om antal nätter utan på rekommendationsnivå. Man måste alltså bli rekommenderad av en annan red-level medlem för att uppnå till nivån enligt den här personen. Visar det sig att fler som uppnått nivån bekräftar detta och att så är fallet så kommer jag med största sannolikhet byta kedja rakt av.

Att använda sig av de kriterierna är ju i princip omöjligt när programmet förändras och den nivån inrättas.

Då skulle ju ingen kunna släppas in eftersom det inte skulle finnas någon som kan rekommendera den första :)

Att använda sig av de kriterierna är ju i princip omöjligt när programmet förändras och den nivån inrättas.

Då skulle ju ingen kunna släppas in eftersom det inte skulle finnas någon som kan rekommendera den första :)

Håller med. Personen jag fick info från har bott på Scandic över 15 år. Möjligt att Scandic kanske har gjort ett urval? Hursomhelst om det nu skulle vara så är det ändå uselt om nivån är utformad så. Det utelämnar ju iprincip alla som inte känner någon inom nivån som är beredd att rekommendera en.

gjohansson

Medlem
Håller med. Personen jag fick info från har bott på Scandic över 15 år. Möjligt att Scandic kanske har gjort ett urval? Hursomhelst om det nu skulle vara så är det ändå uselt om nivån är utformad så. Det utelämnar ju iprincip alla som inte känner någon inom nivån som är beredd att rekommendera en.
Låter ju oerhört märkligt om Scandic vill skapa en sådan klubb för inbördes beundran. Man kanske dock som red kan rekommendera andra men att det ändå är Scandic som väljer till sist.

Patric F

Ny medlem

Skulle detta stämma så byter jag direkt kedja direkt. Har ju ändå bott på scandic sedan 2000. Finns alltid andra hotell som vill ha mig som gäst.

jerixon

Medlem
Själv skulle jag aldrig bo på Scandic då det ej är en internationell kedja, men verkar trots allt som det har blivit bättre i mitt tycke, även om jag ej förstår hela "invite nivån" :p

Toppen